Alla inlägg under april 2009

Eld

Av Inger - 30 april 2009 10:14

Ingen rök utan eld !

Av Inger - 30 april 2009 10:08

När jag var ute och gick min morgonpromenad med hundarna ,kom jag fram till detta ställe som heter Fåle. Dit går jag ofta det ligger inte så långt härifrån, Här har barnen utflykter ibland både dagis och fritids. Vi själva går också dit ibland med barnen och grillar korv mm.

Det är så jättefint där, huset tillhör Ardaghs glas i Limmared och om man är anställd där kan man hyra det billigt om man ska ha kalas eller så.


Av Inger - 30 april 2009 10:00

Idag är det valborgsmässoafton, det är så underbart väder och jag hoppas att det håller i sig hela helgen. Jag var ute med hundarna nu på morgonen på en långpromenad och det var så vackert ute och tyst jag hörde bara fåglarna sjunga. Vi får väl se om de tänder någon valborgsmässoeld ikväll, det skulle vara roligt. Isåfall tänkte jag ta alla 4 pojkarna och gå dit och titta. Jag är ju inte så van vid Valborgseldar utan mer påskeldar som man har i Göteborg och på västkusten. Här har de inga påskeldar,tråkigt.

Jag önskar er alla en trevlig valborg och en skön helg med förhoppningsvis sol och värme.

Av Inger - 28 april 2009 11:39

Pengar kan inte köpa dig vänner, men de gör dina fiender betydligt hövligare.


Av Inger - 28 april 2009 08:23

Igår blev det en resa till Borås t.o.r för att hämta Lasses pojkar i skolan inne i Borås, eller rättare sagt på fritids. Simon var så trött igår av all medicinering för björkpollen så han fick vara hemma från skolan. Så Simon och jag åkte med bussen 13,20 från Limmared in till Borås med uppdraget att hämta de andra pojkarna. Det var så varmt och jobbigt för dem, så när vi gick av lokalbussen vid Södra torget i Borås på vägen hem så fick de alla köpa varsin glass, som de åt på vägen till resecentrum och väl framme där fick vi vänta i 45 minuter på bussen hem till Limmared. Så vi var hemma vid 17 tiden och alla var så trötta. Men det gick ju snabbt över *s* , för Limmareds scateklubb hade erbjudande för alla barnen i Limmared att få pröva på att åka scateboard gratis må,tisd denna veckan och må,tisd nästa vecka. Så det var bara att snabba sig hem från bussen och hämta hjälmar till tre av dem Fredric,Simon J och Casper, (Simon B ville inte följa med) och sedan förbarmade sig grannen över oss (tack Kristina!!!!) och körde ner  dem till stationen där de höll till i stationshuset, hon körde även hem dem hit igen efter 1 timma då det var slut.

Idag ska de dit alla fyra igen, de tyckte detta var så jätteroligt och det var många kompisar till dem där igår.

Nu ska jag iväg till Tranemo om en liten stund till läkaren.

Så det var allt för denna gången.

Av Inger - 26 april 2009 13:24


Stirra dig inte blind på en stängd dörr. Det kan finnas en öppen bredvid

Ovido - Quiz & Flashcards