Alla inlägg den 13 april 2009

Av Inger - 13 april 2009 17:54


Ingen natt är så lång att den inte följs av en gryning.

Av Inger - 13 april 2009 16:36

Jag har inte varit inne på bloggen och skrivit sedan påskafton, det har varit lite jobbigt här. Simon har och är forrtfarande dålig av pollen, hassel och alpollen som har kommit rejält här och samtidigt som det har börjat komma in luftburen björkpollen. I år har han det jobbigt ,det måste vara mycket pollen ute. Han har besvär både av astman och ögon som kliar och täppt i näsan. Vi har hållt på med både den vanliga astmamedicinen och cortisonsprayen, luftrörsvidgande hostmedicin och allergitabletter ändå har han jättejobbigt med sin hosta och andas tungt. Så det har blivit att stänga fönster och altandörrar under dagarna och hålla honom inne.Det blir ju värre när det är varmt och torrt ute och det har varit jättefint väder. På nätterna och kvällarna har vi kunnat öppna fönstrena, Simon och jag har inte sovit så mycket de sista nätterna. Vi har legat på varsin soffa med fönster öppet, jag vill ha honom under uppsikt. Detta är de gångerna jag önskar regn istället för solsken för pojkens skull. Idag är det lite bättre och inte så varmt ute så han har kunnat vara ute idag och det känns så skönt.

Jag har ingen ny bild att lägga upp idag ,så det får bli ett härligt kort från 11/5 2008, när Lasses pojke Simon fyllde 7 år och hade barnkalas och det var härligt och varmt väder ute (och ingen pollen!!!) Lasse har precis låtit barnen få springa runt på gräsmattan medan han duschat dem med trädgårdsslangen, vad roligt de hade.

Ha det bra allihop till nästa gång.


Ovido - Quiz & Flashcards