Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Gräspollen

Av Inger - 5 juni 2009 07:21

Idag vaknade jag tidigt hade så jobbigt att andas, o det känns som att jag har ett ton grus i ögonen, och näsan är täppt, det blev starkt kaffe och mina astmamediciner och för första gången tog jag även en allergitablett. Det är massa gräspollen ute inte roligt. Jag har bara haft problem med astman innan, men nu har jag även fått i ögonen och näsan som är täppt. Även Simon har problem idag han tål inte heller gräspollen, så det var bara att ge honom medicin också.

Ja ska inte gnälla man måste se det positiva och det är ju tur att det finns ju bra mediciner nu för tiden annat var det förr i tiden, de kan inte ha haft det lätt.

Idag kommer bonus barnen. det är våran vecka, så nu väntar vi både gubben,jag och SImon.

Vi håller på och ändrar om på övervåningen, så den äldsta pojken Fredrik ska få ett eget rum och de andra 3 delar ett jättestort rum. Simon skulle egentligen också få eget rum eftersom han bor här hela tiden, men han ville inte utan vill dela rum med  de andra 2 pojkarna.

Det blir nog mycket bus där inne i det rummet kan jag tänka mig.

Nu  ska jag skicka iväg Simon till skolan.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 15 september 2009 08:37

       Hej igen allihop! Nu har jag inte varit här på ett tag.Jag hade glömt av mitt lösenord. Men nu har jag fixat det igen. Igår var jag och hundarna ute i skogen och jag hade tänkt mig att försöka hitta svamp. Men visst hittade jag svamp...

Av Inger - 2 september 2009 19:36

  Födelsedagen är dagen man firar dig som en gåva till resten av världen. ...

Av Inger - 2 september 2009 19:23

  Nu är hösten här, regnet det bara öser ner och blåser ute,fy man undrar vart sommaren tog vägen. I fredags kom bonuspojkarna hit och Casper hade fyllt 7 år den 26:e augusti så vi firade honom i efterväg i söndags. Först med glass och kakor (han fi...

Av Inger - 2 september 2009 19:13

  Här är ett recept på vaniljbullar som jag gjorde häromdagen och de blev väldigt goda. Ugn 200-225gr 25st (jag dubblade och gjorde 50 st) 150g smör 5 dl mjölk 50g jäst 0,5 tsk salt 1 dl strösocker 720g vetemjöl 1 tsk kardemumma   Fyllning 100 g mjuk...

Av Inger - 28 augusti 2009 13:35

  Vänskap dubblerar glädjen och halverar sorgen.

Ovido - Quiz & Flashcards