Alla inlägg under mars 2009

Av Inger - 12 mars 2009 00:08

Här kommer bilder på våra husdjur.

Det ärkatten Tindra som är på bilden ihop med SImon, hon har flyttat hit från min dotter. Vi skulle bara passa henne ett litet tag medan dotterns lägenhet reparerades, men hon blev till vår stora glädje kvar hos oss.

Och så är det en bild på våra hundar, "Leonberger" Bejla och Saga.

Sedna är det vår katt Balder som tror att han är något kaffebröd *s*

Av Inger - 11 mars 2009 23:55

Idag är det onsdag och halva veckan har gått, i morgon är det sista arbetsdagen för maken på sitt jobb. Han tillhör en av alla dem som får gå nu i de här kristiderna. Men vi får hoppas att det vänder snart och blir bättre tider.

Idag har jag inte gjort så mycket, och pojken har fått magsjuka, inte roligt alls, jag tycker synd om honom.Så det blir ingen mer skola denna veckan för honom.

Och så klart har jag tittat på hockeyn på Tv, Frölunda-Luleå och som utflyttad Göteborgare så håller jag ju på Frölunda opch de fixade ju detta galant idag och vann.


Av Inger - 10 mars 2009 14:09


 Kärleken kommer av sig själv och kan inte läras.




Av Inger - 10 mars 2009 13:30

Idag är det tisdag, Simons favoritdag då det är fotbollsträning idag. Han älskar att spela fotboll. Jag hade ingen aktuell bild att lägga upp men här är en bild på Simon och hans kompis Isak (Simon är till vänster) när de skulle spela på Ryavallen och därefter Borås Arena ,nu i höstas (det var en fotbollscup) och nästa bild föreställer, "gubben" på Ryavallen.

Av Inger - 9 mars 2009 18:44

2 ägg

2 1/2 dl socker

3 dl mjöl

2 tsk bakpulver

2 tsk kardemumma

2 tsk kanel

1 dl mjölk

100 gr margarin


Vispa ägg och socker 5 min, blanda mjöl med bakpulver och kryddorna

och tillsätt det omväxlande med mjölken i ägg och sockerblandningen.

Blanda sist i det smälta smöret.

Häll smeten i en bröad form.

Gräddas i ugn 175gr ca30-40 min.

Av Inger - 9 mars 2009 18:30


Vänskap är en planta, som kräver flitig bevattning

Av Inger - 9 mars 2009 18:17

Här är jag!! jag startar denna bloggen idag. Jag har tänkt att skriva om allt möjligt, vad som händer i min vardag och om mina intressen mm. Vi får se vad det blir.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards